عکاسی تبلیغاتی !

30 11 2007

برای امروز میخوام یه سری عکس از یه سبک از عکاسی که به عکاسی تبلیغاتی معرف هست بزارم و یه توضیح کوتاه هم میدم .

در این سبک اهمیت نورپردازی در عکاسی بیش ار پیش خودنمایی میکنه ، اول قدرت نور که باید به اندازه ای باشه که جسم شما رو کاملا روشن کنه و بعد هم تعداد منابع نور که باید با توجه به سوژه به گونه ای انتخاب بشه که انعکاس یا سایه ناخواسته نداشته باشیم !
و از همه مهم تر سافت کردن نور هست یعنی نور رو قبل از برخورد با جسم نرم کرد که ایجاد سایه های تیز و پر رنگ نکنه این کار رو میشه خیلی راحت با استفاده از یک برگ کاغذ معمولی یا کالک انجام داد و به این وسیله هم جسم ما کاملا روشن باقی میمونه و هم سایه ای کوتاه و زیبا داریم !

این هم سه نمونه ازعکسهای خودم با این سبک عکاسی !


متاسفانه بعد از تغییر سایز و حجم عکس به منظور راحت تر و سریع تر لود شدن صفحه ، عکس یه مقدار کیفیت خودش رو از دست داده .

 

کارها

Information

13 responses

30 11 2007
یاسر

امین بدو بیا محمد از اون پست هایی که دوست داری برات گذاشته.
مرسی محمد جووون قشنگ بود. ولی من که سر در نیووردم…

1 12 2007
gajamoo

اول اینکه دستت درد نکنه.
دوم اینکه اگر شما عکاس نبودید و من همین تو ضیحات رو به شما می دادم،متوجه می شدید؟
سوم اینکه قدرت لنز و اندازه دیافراگم رو چرا نگفتید؟
چهارم اینکه زاویه نور و میزان نور دهی رو عنوان نکردید؟
پنچم اگر از دوربین دیجیتال استفاده نکنیم،قدرت فیلم ما با دوربین های آنالوک چند آ س آ باید باشه؟
ششم، با همه این تفاصیل به عنوان یه عکاس آماتوری که قبل از اینکه شما متولد شده باشید و عکس هاش تو مجلات چاپ می شد از شما و عکسهای زیباتون تشکر می کنم.
موفق تر باشی

1 12 2007
محمد

ممنون
دوست عزیز دلیل اینکه توضیحات کاملی نذاشتم این بود که کلا قرار نبود توی این بخش آموزش عکاسی گذاشته بشه برای همین یه توضیح مختصر دادم ! اما اگه ببینم که دوستان علاقه دارن، عکاسهای حرفه ای خوبی میشناسم که میتونن برای آموزش کمک کنن .
و در کل هم ادعای عکاسی حرفه ای ندارم چون ابزار و اطلاعات و تجربه لازم برای این کار رو ندارم !!
ولی در مورد سوالاتی که مطرح کردید تا جایی که من میدونم جواب میدم که شما که استاد ما هستید تایید بفرمایید و ما هم یه مقدار به خودمون امیدوارم بشیم و یا اگه اشتباهی دارم شما لطف کنید و بفرمایید تا هم من و هم سایر دوستان متوجه اشتباهمون بشیم .
قدرت لنز رو متوجه منظورتون نمیشم ! ولی اگه منظور نوع لنز هست فکر میکنم یه لنز 18-55 که به طور معمول روی SLR ها هست برای این کار جواب میده و شما برای این که انعکاس تصویر دوربین رو توی تصویر نداشته باشید میتونید از 70 یا 75 میلیمتر استفاده کنید و یه مقدار دوربین رو از جسم فاصله بدید و برای دیافراگم در کل باید از عدد بالای دیافراگم ( بسته به دوربینتو ) استفاده کنید تا جسم شما کاملا در محدوده فوکوس قرار بگیره برای دوربینهای SLR-Like عددهای دیافراگم حدود 5.6 مناسبه و برای SLR ها میتونه بالاتر هم باشه
زاویه نور هم که عرض کردم بستگی زیادی به جسم داره ولی من خودم معمولا از دو تا پروژکتور 500 وات در دو طرف جسم استفاده میکنم که نتیجه خیلی خوبی میده و در مورد نوردهی هم چون عدد دیافراگم بالا هست به طبع باید از یه سه پایه استفاده کنید و نوردهی از یک بیستم ثانیه و یه مقدار کمتر یا بیشتر بسته به میزان نور و نوع جسم و …
حساسیت یا همون ISO هم روی 100 یا اگه دوربین شما حساسیت های کمتریهم داره ( مثلا 80 ) میتونید استفاده کنید تا مقدار نویز عکستون هم کمتر بشه .
در مورد دوربینهای آنالوگ هم اصلا اطلاعی ندارم ولی اگه واقعا براتون مهم هست میتونم سوال کنم و جواب رو براتون بفرستم .
باز هم ممنون از لطفت

1 12 2007
محمد امین

سلام محمد جان ممنون از مطالبت ولی جون امین این عکسا رو کی گرفته نگو کار خودته که شک دارم چون نوشتی یه سری از عکسای خودم رو میزارم این رو میپرسما
موفق باشی

1 12 2007
یاسر

امین خیلی محمد رو دست کم گرفتی!!!!!!!

1 12 2007
امير

امين جون اين چه حرفيه ميزني ؟!! من محمد رو به عنوان يك عكاس حرفه اي قبول دارم …بعضي از كارهاش واقعا شاهكاره قرن به حساب مياد ،رو نميكنه …تازه جالبي كارش اينه تو اكثر شاخه هاي عكاسي كار ميكنه از عكاسي آسمان گرفته( كه كاراش در بعضي از سايت هاي معتبر نمايش داده ميشه )تا پورتره و منظره و عكس هاي لحظه اي ….ديگه اين حرفو نزن يه جورايي بي احترامي به صاحب اثر ميشه….

2 12 2007
شیخ الشیوخ

جالب
عکاسی هم برای خودش علم و هنریه
ما همینطوری برا خودمون چلک چلک عکس میگیریم کیفشا می بریم!!

2 12 2007
melpomene

جناب محمد متشكر از عكس ها و مطالب جالب تون. لذت بردم. به نظرم همون توضيحاتي كه داده بوديد كفايت مي كرد (گر چه از توضيحات بيشتر هم استفاده كردم)چون همون طور كه فرموديد قرار نيست اينجا عكاسي به شكل حرفه اي موشكافي بشه. شايد ذكر اين مطب كه نوع لنز چيه، نورسنجي به چه شكل بوده، كمپوزيسيون به چه شكل اعمال شده و … براي مخاطب عام كمي كسالت آور باشد. آرزوي موفقيت مي كنم هم براي شما و هم براي ديگر نويسنده وبلاگ!

6 12 2007
رامن

با درود فراوان
عكس ها خيلي قشنگ هستند به خصصوص اين ميوه اخريه! دست تان درد نكنه.
راستي! دوربين هايي كه همه ميگن فقط نزديك را خوب مي اندازند هم ميشه با اين روش هاي نورپردازي كه توضيح دادين درست كرد تا دور را هم خوب بندازن؟

——————————————-
محمد : رامن جان من متوجه منظورت نمیشم ! ولی اگه منظورت این هست که با یه دوربین معمولی دیجیتال شما بتونی در شب و در یک محیط بزرگ بدون مشکل نور عکاسی کنی، این وسایلی که من گفتم برای روشن کردن یه محیط خیلی کوچیک استفاده میشه و اگه فضا خیلی بزرگ باشه تقریبا تاثیری نداره و برای اون کار باید از وسایل مخصوص و پیشرفته تری استفاده کنی !!
اگر هم منظورت رو درست متوجه نشدم لطف کن و بیشتر توضیح بده

2 05 2008
رضا

به به واقعا زیبا
ای کاش از محیط کارت یه عکس میزاشتی
ما هم رفتیم که خوراک خورت بشیم
موفق باشی

26 06 2008
سو

سلام من به یه سری عکس با کیفیت بالا از میوه ها برای کارای تبلیغاتی نیاز دارم.
می تونی کمکم کنی؟
مرسی

ممنون که به وب سر زدی …از طریق میل جواب دادم

15 07 2008
aghasiani

متشکرم که سعی کردید یه چیزی به کسی یاد بدید.
این خوبه…

نظر لطفتون هست ..در آبنده سعی میکنیم مطالب آموزشی عکاسی بیشتری قرار بدیم.

3 10 2008
H.M.ISLAND Systems Ltd.

با سلام به شما دوست عزیز و هنرمند.ما در زمینه طراحی وب سایت فعالیت داریم.به نمونه ای از سایت های طراحی شده جهت عکاسان تبلیغاتی توجه بفرمایید.WWW.Aftabsamin.com

پاسخی بگذارید

