معرفی فوتوبلاگ سام جوانروح

13 11 2007

یکی از بخشهای دیگر وبلاگ عکس و معرفی عکاسان برتر هست . که در این بخش سعی میکنم ازعکاسهای ایرانی وخارجی، عکس و یه معرفی کوتاه بذارم .

برای شروع یکی از مشهورترین عکاسای ایرانی رو انتخاب کردم !

سام جوانروح

در سال 1999 در سن 26 سالگی به همراه خانواده از ایران به کانادا مهاجرت کرد.

در حال حاظر مدیر هنری قسمت طراحی شرکت Optix هست که در زمینه انیمیشن و جلوه های ویژه فعالیت میکنه .

در سال 2003 هنوز تعداد فوتوبلاگها خیلی زیاد نبود و کمتر بلاگی بود که هر روز عکس جدیدی برای نمایش داشته باشه

سام جوانروح با ایده جدید و جالبDaily Does Of Imagery یا » یک روز، یک تصویر » کار خودش رو شروع کرد و هرروزیک عکس جدید به وبلاگ خودش اضافه میکرد ! که همین امر یکی از دلایل محبوبیت و شهرتش بوده .

شهرت و محبوبیتش دلایل دیگری هم داره که خود او دلیل دیگر موفقیتش را اینطور بیان میکنه :

شاید نگاه من به تورنتو، نگاه یک مهاجر بوده و درصد خیلی بالایی از عکس‌های من در سال‌های اول از تورنتو بوده. فکر می‌کنم این موضوع فتوبلاگم را جالب کرده بود که نگاه یک آدم جدید بود به شهری که خانه جدیدش است و چیزهایی که برای مردم شهر به صورت روزمره در آمده، یک نفربا نگاه جدیدی دوباره به آنها نشان داده است.

شاید یکی دیگر از دلایل معروفیت او نگاه خاص و تازه او به پروسس و ویرایش عکسهایش باشه، خود او در این رابطه میگه :

وقتی شما دکمه شاتر روی دوربین را فشارمی دهید و عکس را ثبت می کنید، 50 درصد کار انجام شده است، 50 درصد باقیمانده عبارت است از نزدیک کردن عکس به آنچه چشم شما هنگام تصویر برداری دیده است.

فوتوبلاگ سام جوانروح تا به حال جوایز زیادی را نصیب او کرده که مهمترین آنها جایزه بهترین فوتوبلاگ جهان برای دو سال پی در پی در سالهای 2004 و 2005 و بهترین فوتوبلاگ کانادایی در جند سال مختلف هست .

چند نمونه از کارهای زیبای سام جوانروح

برای مشاهده عکسها با سایز اصلی به فتوبلاگ سام جوانروح مراجعه کنید.

کارها

Information

9 responses

13 11 2007
امير

سلام به همگي
اين بخش با اصرار من به وبلاگ اضافه شد و هدف من اين بود كه محمد جان از عكس هاي كه خودش تهيه كرده براي اين بخش استفاده كنه. به نظر من كارهاي محمد واقعا قشنگه و بعضي كارهاش فوقالعاده…..خب گرچه كلاس كاريش هم جوريه كه اجازه نميده عكس ها رو تو اين وبلاگ بزاره (ما هم اگه تو فتو.نت و چندتا سايت معروف كه خاطرم نيست آرشيو داشتيم اينجا عكس نميذاشتيم!!) ولي همينجا ازش ميخوام كه در پست هاي بعدي افتخار بده و از آثار هنري خودش هم استفاده كنه.
– – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
همينجا هم جا داره از دوستاني كه وبلاگ جديد رو تبريك گفتن تشكر كنم و تشكر ويژه از آقاي مهندس دهقاني كه تشريف آوردن و وبلاگ ما رو منور كردن.

13 11 2007
محمد امین

عکسای جالبی بود
حتی اگه اسم نویسنده پست رو هم نمینوشتی مطمعن بودم که این قسمت کار محمد هست
هنر مند موفق باشی

14 11 2007
امید

اوپس!!!
سلام!
ای ول به امیر و محمد جون(ز)D:
خیلی خوشم اومد! ایشالا سالهای سال تداوم داشته باشه!!!
محمد خان حالا نخواستی آرشیو عکساتو بذاری لااقل یه چندتا از منتخباشو بذار!!!
امیر خان منتظر اخبار IT هستیما…

17 11 2007
Keshvary

خسته نباشید . ایشالا شروع خوبی داشته باشید . من به عنوان یه دوست کوچیکتر نصیحت می کنم عکسها رو رو هاست وردپرس بزارید . راستی این وبلاگی که معرفی کردیدو من خیلی خوشم اومد …

18 11 2007
kazem

سلام
مطالب شما را خواندم و استفاده كردم.
پرداختن به موضوعات علمي براي ارتقا دانش جامعه بسيار مفيد و موثر است.
مشق کویر با مطالبی تازه میزبان طبع و اندیشه بلند شماست.
موفق باشيد

18 08 2009
سعید فروغی

با سلام

احتراما» از حضورتان دعوت می نمایم در صورت تمایل از وب سایت شرکت دیدافراز با خدمات ذیل بازدید بعمل آورید:

1- فروش دوربین دیجیتال و تصویر برداری با قیمت مناسب
2- تعمیر دوربین با ضمانت 4 ماهه قطعات مصرفی و تحویل رایگان درب منزل
3- تعویض دوربین های قدیمی با دوربین های نو و آکبند

با تشکر

24 08 2009
داریوش

سام عزیز سلام
من داریوش هستم که با شما یه نسبت فامیلی دور داریم. بهر حال چون خودم علاقه زیادی به آموختن هنر عکاسی داشتم و تعریف شما رو شنیده بودم، با سرچ کردن اسمتون در گوگل تونستم وبلاگتونو پیدا کنم. به هرحال خوشحال شدم. سام عزیز غرض از مزاحمتم این بود که میخواستم از شما بپرسم بطور کلی کیفیت عکس برداری کدوم دوربین حرفه ای بهترین در دنیاست؟ با قیمتی مناسب حدود 1000 تا 1500 دلار امریکا؟ فکر کنم رقابت شدیدی بین کانن و نیکون وجود داشته باشه. نظر شما چیست؟ برای من مبتدی کدوم مدل بهتره و کدوم مارک و مدل در دنیا بین حرفه ای ها طرفدار بیشتری داره (کانن یا نیکون)؟ سپاسگذارم
داریوش
daryush77@gmail.com

5 09 2009
فراخوان سومین جشنواره شوق نیاز

فراخوان سومین جشنواره شوق نیاز با موضوع نماز در دو رشته عکاسی و طراحی پوستر تا پنجم مهرماه اعلام شد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به فرهنگ‌سراها و یا سایت http://www.shogheniyaz.ir مراجعه نموده و یا با شماره تلفن های 33380404، 33771886 تماس بگیرند.

26 06 2010
Kerry

واقعا کاراش علیه

پاسخی بگذارید

